Kierownik - mgr Marzena Wysocka - specjalista psychoterapii uzależnień
Pielęgniarka Oddziałowa: Elżbieta Adamowska
Telefon: 24 236 01 91 lub 95
e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Do zadań Całodobowego Oddziału Terapii Uzależnienia od Alkoholu należy w szczególności:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie ze specyfiką danego oddziału oraz potrzebami zdrowotnymi pacjentów, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, wszelkimi dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, respektując prawa pacjenta oraz przestrzegając zasad etyki zawodowej, w sposób zapewniający realizację zawartych umów,
2) zapewnienie całodobowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, zgodnej z przyjętymi standardami postępowania, sprzyjającej sprawnemu przebiegowi rozpoznawania oraz leczenia chorób
u hospitalizowanych pacjentów,
3) przeprowadzanie badań lekarskich chorych powierzonych opiece,
4) ustalenie rozpoznania choroby oraz podjęcie właściwych metod leczenia i rehabilitacji pacjenta,
5) zlecanie badań diagnostycznych leczonym pacjentom i ścisła współpraca z pracowniami
i zakładami diagnostycznymi w celu ich wykonania,
6) bieżące prowadzenie dokumentacji medycznej dotyczącej leczonych pacjentów zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
7) sporządzanie sprawozdań, wykazów i innych informacji z działalności medycznej dla potrzeb wewnętrznych komórek organizacyjnych Zespołu oraz uprawnionych organów i instytucji,
8) udzielanie informacji o stanie zdrowia pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu bądź osobie przez niego upoważnionej,
9) orzekanie o stanie zdrowia pacjentów wg obowiązujących przepisów,
10) realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia,
11) prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej wśród pacjentów,
12) przestrzeganie zasad racjonalnej gospodarki lekami i właściwego ich ordynowania,
13) prowadzenie szkoleń w oddziale, w tym szkoleń lekarzy stażystów,
14) potwierdzenie zgonu przez lekarza w przypadku śmierci pacjenta i dokonanie dalszych czynności z tym związanych,
15) zapobieganie zakażeniom poprzez przestrzeganie procedur zapobiegania zakażeniom szpitalnym,
16) przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego poprzez utrzymanie sal chorych i innych pomieszczeń oddziału w należytym porządku i czystości,
17) utrzymanie urządzeń i aparatury medyczno-diagnostycznej w stanie sprawności technicznej,
18) dokumentowanie udzielanych świadczeń, w tym konieczność wpisywania w dokumentacji medycznej pacjenta przypisanego mu numeru z księgi głównej, zgodnie z zasadami przyjętymi w podmiocie leczniczymi, wymogami zawartych umów oraz sporządzanie sprawozdań statystycznych oddziału zgodnie z narzuconymi wymogami i terminowe przekazywanie ich
właściwym komórkom,
19) dokonywanie bieżących analiz prowadzonej działalności,
20) świadczenia leczniczo-rehabilitacyjne, w skład których wchodzą:
- realizacja programów psychoterapii uzależnienia od alkoholu,
- działania diagnostyczne w zakresie uzależnienia oraz związanych z tym szkód zdrowotnych,
- udzielanie indywidualnych świadczeń zapobiegawczo-leczniczych osobom uzależnionym od alkoholu,
- prowadzenie działań konsultacyjno-edukacyjnych dla członków rodzin osób uzależnionych,
- przygotowanie pacjenta kończącego podstawowy program terapii uzależnień do kontynuacji terapii w trybie ambulatoryjnym po opuszczeniu oddziału,
- postępowanie medyczne ukierunkowane na leczenie szkód zdrowotnych w zakresie, który nie koliduje z realizacją programu terapeutycznego w oddziale,
- porady socjalne,
- motywowanie do dalszej terapii uzależnienia,
- współpraca z organami samorządów terytorialnych i innymi ośrodkami w zakresie rozpoznawania, terapii uzależnienia od alkoholu oraz konsultacji i szkolenia personelu
w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych,
- prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.